Thursday, July 21, 2011

Cinta Manusiawi

Allahu Rabbi

Aku datang di hadapan-Mu dengan hati yang tercela

Dengan hati yang sarat dengan beban dan dosa

Dengan jiwa yang lemah dan longlai

Dengan kekuatan yang pudar

Dengan semangat yang tiada tersisa.

Ampunkan daku ya Allah

Aku tidak pandai memujuk diri supaya bersabar

Aku tidak pandai mendidik diri supaya redha

Aku tidak pandai beradab menerima ujian daripada-Mu.

Allahu Rabbi

Engkau yang memberi nikmat bahagia padaku

Engkau jua yang memberikan rasa sakit dalam deritaku

Segala ujian dan nikmat itu dari-Mu

Maka...aku pohon penawarnya ya Allah

Hilangkanlah segala duka dan sakit hatiku ini

Hilangkanlah segala rasa sedih dan terluka ini

Kerana Engkau yang memegang hati-hati hamba-MU.

Aku tidak yakin pada diriku sendiri

Oleh itu, hanya pada-Mulah aku bergantung harap

Pada-Mulah aku menyerahkan segala pergantungan

Kerana kutahu Engkau tahu memujuk hatiku,

membelai jiwaku

dan meniupkan cinta-Mu dalam hatiku.

Kini, kutagih kasih daripada-Mu

Dakaplah daku dalam cinta-Mu

Usirlah kesepian dan duka yang sebati dalam hatiku ini

Gantikanlah ia dengan cinta-Mu yang luhur dan suci

Cinta-Mu yang Agung dan tidak bertepi.

Amin